एमालेको नेतृत्वमा नया“ सरकार
करिब नौ महिनापछि
नेकपा -माओवादी)का अध्यक्ष पुष्पकमल दाहाल 'प्रचण्ड'ले नेतृत्व गरेको संयुक्त सरकार ढलेको छ । अब
नेकपा -एमाले)का वरिष्ठ नेता माधवकुमार
नेपालको नेतृत्वमा नया“ संयुक्त सरकार गठनको ढोका खुलेको छ ।
त्यसका निम्ति २२ वटा दलका सभासद्हरूको स्पष्ट बहुमतसहितको पत्र सभामुख सुवास नेम्वाङसमक्ष
बुझाइएको छ । तर, प्रधानमन्त्री पुष्पकमल दाहालले बैशाख २१ गते
नै राजीनामा दिएको भए पनि नया“ सरकार गठनको प्रक्रिया अघि बढाउन
माओवादी सभासद्हरूको अवरोधका कारण ढिलो हुनपुगेको छ ।
नेकपा -एमाले) स्थायी कमिटीको बैशाख १७ गते सा“झ बसेको बैठकले सहमतिबिना
एक्लै निर्ण्र्ाागरी प्रधानमन्त्रीले प्रधानसेनापति रुक्माङ्गद कटवाललाई हटाउन खोजे
आफ्नो पार्टर्ीीहमत नहुने र त्यसका विरुद्ध उभिने स्पष्ट गरेको थियो । तर, प्रचण्डले मन्त्रिपरिषद्को बैठकबाट बैशाख २० गते १२ बज्दानबज्दै आफ्नो पार्टर्ीीे
एक्लो निर्ण्र्ाानुसार नै प्रधानसेनापति कटवाललाई हटाएर बलाध्यक्ष रथी कुलबहादुर खड्कालाई
कामु प्रधानसेनापति बनाउने निर्ण्र्ाागर्नुभयो ।
उक्त निर्ण्र्ााो
विरोध गर्दै नेकपा -एमाले) र नेकपा -संयुक्त)
का मन्त्रीहरूले मन्त्रिपरिषद्को बैठक बहिस्कार गरे भने मधेसी जनअधिकार
फोरमका मन्त्रीहरूले नोट अफ डिसेन्ट लेखे । वास्तवमा यही स्वेच्छाचारी निर्ण्र्ााा
कारण प्रचण्डले नेतृत्व गरेको सरकार पतन हुनपुग्यो ।
उल्लिखित घटनाका
सम्बन्धमा नेकपा -एमाले) स्थायी कमिटीको २० गतेकै बैठकले निम्नानुसार निर्ण्र्ाागरेको
महासचिवर् इश्वर पोखरेलद्वारा जारी विज्ञप्तिमा उल्लेख छ ः
'राज्यको पुनःसंरचना
गरी नया“ संविधानको निर्माण गर्ने, शान्तिप्रक्रियालाई
तार्किक निष्कर्षा पुर्याउने र मुलुकलाई अग्रगमनको दिशामा अघि
बढाउने कार्यभारलाई नै गम्भीर प्रतिकूल असर पुर्याउने गरी सरकारमा
सहभागी भएका नेकपा -एमाले) लगायतका राजनीतिक
दलहरूको गम्भीर असहमतिका बाबजुद प्रधानसेनापतिलाई अवकाश दिने नेकपा -माओवादी)को एकलौटी निर्ण्र्ाा्रति हाम्रो पार्टर्ीीे
गम्भीर असहमति छ ।
राजनीतिक सहमतिका
आधारमा अघि बढ्नका लागि हाम्रो पार्टर्ीी तर्फाट बारम्बार गरिएको आग्रहका बाबजुद एकीकृत
नेकपा -माओवादी)का तर्फाट गरिएको यो निर्ण्र्ाासंविधानको मर्म
र भावना तथा प्रचलित कानुनविपरीत छ । संयुक्त सरकार सञ्चालनका सर्न्दर्भमा तयार गरिएको
सहमतिको न्यूनतम् साझा कार्यक्रम, आचारसंहिता र कार्यविधिविपरीत
समेत रहेको छ । एकीकृत नेकपा -माओवादी)को
यसप्रकारको स्वेच्छाचारी कार्यप्रति हाम्रो पार्टर्ीीम्भीर असहमति प्रकट गर्दछ र त्यस्तो
गलत निर्ण्र्ााो दृढतापर्ूवक विरोध गर्दछ ।
शान्तिप्रक्रिया
र संविधान निर्माणको प्रक्रियालाई नै गम्भीर असर पुर्याउने गरी एकीकृत
नेकपा -माओवादी)का तर्फाट लिइएको यस निर्ण्र्ाााई
हाम्रो पार्टर्ीी सहकार्यका विरुद्धको निर्ण्र्ााा रूपमा लिएको छ । हाम्रो पार्टर्ीीकीकृत
नेकपा -माओवादी)को नेतृत्वको सरकारबाट आजैका
मितिबाट अलग हुने र सो सरकारलाई दि“दै आएको र्समर्थन फिर्ता लिने
निर्ण्र्ाागर्दछ ।
हाम्रो पार्टर्ीीे
राज्यको पुनःसंरचना, नया“ संविधानको निर्माण र शान्तिप्रक्रियालाई तार्किक
निष्कर्षा पुर्याउने सर्न्दर्भमा राजनीतिक दलहरूका बीचमा संवाद,
सहमति र सहकार्यको आवश्यकता रहेको कुरामा पुनः जोड दिन चाहन्छ । यसका
लागि राष्ट्रिय सहमतिको संयुक्त सरकार अपरिहार्य रहेको कुरामा पुनः जोड दि“दै नया“ शिराबाट त्यसका लागि पहल अघि बढाउने निर्ण्र्ाागर्दछ
। यस दिशामा सकारात्मक रूपमा योगदान पुर्याउन सम्पर्ूण्ा राजनीतिक
दलहरूलाई आह्वान गर्दछ । र, नया“ सर्न्दर्भमा
राष्ट्रिय सहमतिको संयुक्त सरकार निर्माण गर्नका लागि मार्गप्रशस्त गर्न एकीकृत नेकपा
-माओवादी) लाई आह्वान गर्दछ ।'
सोही दिन सा“झ पार्टर्ीीे बल्खुस्थित
केन्द्रीय कार्यालयमा बसेको १८ दलहरूको र्सवदलीय बैठकले माओवादी नेतृत्वको सरकारका
प्रधानमन्त्री दाहालको कदमलाई स्वेच्छाचारी ठहर गर्यो । र,
उक्त निर्ण्र्ाासच्याउनका लागि राष्ट्रपति डा. रामवरण यादवलाई अनुरोध गर्यो । तदनुरूप मन्त्रिपरिषद्द्वारा
अवकाश दिइएका प्रधानसेनापति रुक्माङ्गद कटवाललाई राष्ट्रपति यादवले पदमै कायम रही काम
गर्न निर्देशन दिनुभयो ।
फलस्वरूप, मुलुकका द्वैध शासन
रहेको भन्दै प्रधानमन्त्री दाहालले वैशाख २१ गते राष्ट्रका नाममा सम्बोधन गर्दै राजीनामा
दिएको घोषणा गर्नुभयो ।
प्रधानमन्त्रीको
राजीनामापश्चात् नेकपा -एमाले) केन्द्रीय कमिटीको दोस्रो बैठकमा अध्यक्ष झलनाथ
खनालले नया“ सरकारको नेतृत्व पार्टर्ीी तर्फाट वरिष्ठ नेता माधवकुमार
नेपालले गर्नुहुने प्रस्ताव गर्नुभयो र बैठकले र्सवसम्मतिले अनुमोदन गर्यो । उहा“को प्रस्तावलाई नेपाली काङ्गे्रस र मधेसी जनअधिकार
फोरमका ३२ सभासद् समेतले र्समर्थन गरिसकेकाले प्रक्रिया पूरा गरी उहा“ प्रधानमन्त्री चयन हुने र नया“ सरकार गठन गरिने निश्चित
भएको छ ।
निर्वाचनद्वारा
पोलिट्ब्युरोको गठन
काठमाडौ“ । नेकपा
-एमाले) केन्द्रीय कमिटीको दोस्रो बैठकले निर्वाचन
प्रक्रियामार्फ् बैशाख २७ गते २९ सदस्यीय पोलिट्ब्युरो चयन गरेको छ । पदेनसमेत ४१ सदस्यीय
पोलिट्ब्युरोमा ८ पदाधिकारी, वरिष्ठ नेता माधवकुमार नेपाल र स्थायी
कमिटीका सदस्य केपी शर्मा ओली स्वतः सदस्य हुनुहुन्छ । यस्तै केन्द्रीय अनुशासन आयोगका
अध्यक्ष अमृतकुमार बोहरा र केन्द्रीय लेखापरीक्षण आयोगका अध्यक्ष प्रा. डा. पुष्प क“डेल पदेन सदस्य रहने
व्यवस्था रहेको छ । उक्त दिन १९ जना पर्ूण्ा र १० जना वैकल्पिक सदस्य गरी २९ जनाका
लागि निर्वाचन भएको थियो ।
पोलिट्ब्युरोका
सदस्यहरूको निर्वाचन प्रयोजनका लागि केन्द्रीय लेखापरीक्षण आयोगका अध्यक्ष डा. क“डेलको संयोजकत्वमा वैकल्पिक केन्द्रीय सदस्य अच्युत मैनाली र गरिमा शाह सदस्य
रहनुभएको निर्वाचन आयोग गठन गरिएको थियो ।
निर्वाचनमा विजयी
पर्ूण्ा सदस्यहरू र प्राप्त मत
१. भरतमोहन अधिकारी - ७१
२. रवीन्द्र श्रेष्ठ - ६४
३. रघुजी पन्त - ५९
४. मुकुन्द न्यौपाने - ५४
५. केशव बडाल - ५३
६. प्रदीप ज्ञवाली - ५०
७. अष्टलक्ष्मी शाक्य - ५०
८. प्रदीप नेपाल - ४९
९. रामचन्द्र झा - ४९
१०. राजेन्द्रप्रसाद
पाण्डे - ४८
११. महेन्द्र पाण्डे - ४७
१२. सुरेन्द्र पाण्डे - ४५
१३. पशुपति चौलागाईं - ४५
१४. पृथ्वी सुब्बा गुरुङ - ४४
१५. काशीनाथ अधिकारी - ४४
१६. प्रकाश ज्वाला - ४४
१७. विष्णु रिमाल - ४४
१८. छविलाल विश्वकर्मा - ४२
१९. उर्मिला अर्याल - ४०
विजयी पोलिट्ब्युरो
वैकल्पिक सदस्य र प्राप्त मत
२०. धर्मनाथप्रसाद साह - ६६
२१. गङ्गालाल तुलाधर - ६२
२२. नागेन्द्र चौधरी - ५६
२३. वेदुराम भुसाल - ५४
२४. विजय सुब्बा - ४६
२५. खगराज अधिकारी - ४५
२६. श्रीमाया थकाली - ४५
२७. अरूण नेपाल - ४४
२८. नरेश खरेल - ४३
२९. थममाया थापामगर - ४१
अन्य प्रत्यासीहरूको
प्राप्त मत
१. गोकर्ण्र्ाावष्ट - ३९
२. रघुवीर महासेठ - ३८
३. भानुभक्त जोशी - ३८
४. रकम चेमजोङ - ३८
५. किरण गुरुङ - ३८
६. कृष्णगोपाल श्रेष्ठ - ३७
७. गुरूप्रसाद बराल - ३७
८. घनश्याम भुसाल - ३६
९. राजेन्द्र श्रेष्ठ - ३६
१०. तुलबहादुर गुरुङ - ३४
११. राधा ज्ञवाली - ३२
१२. वीरबहादुर लामा - ३२
१३. लालबाबु पण्डित - ३२
१४. उर्वादत्त पन्त - ३०
१५. वाचस्पति देवकोटा - २७
१६. भानुभक्त ढकाल - ४०
१७. डा. विजयकुमार पौडेल - ३९
१८. दलबहादुर राना - ३९
१९. गणेश तिमिल्सिना - ३९
२०. योगेश भट्टर्राई - ३७
२१. कर्ण्र्ााादुर थापा - ३६
२२. राजेन्द्र गौतम - ३४
२३. बिन्दा पाण्डे - १७
उक्त बैठकले निम्नानुुसार
प्रस्तावहरू पारित गरेको छ ः
सरकारमा सहभागी
भएका राजनीतिक दलहरूको समेत सहमति नलिई संविधानको भावना र मर्मविपरीत प्रधानसेनापतिलाई
हटाउने असंवैधानिक निर्ण्र्ााा कारणले उत्पन्न असहज परिस्थितिका बीचमा प्रधानमन्त्री
पुष्पकमल दाहाल 'प्रचण्ड'ले आफ्नो पदबाट राजीनामा दिएपछि देशमा नया“
परिस्थिति उत्पन्न भएको छ । यो बैठक प्रधानमन्त्रीको राजीनामापछि मुलुकमा
उत्पन्न सङ्कटपर्ूण्ा परिस्थितिलाई समाधान गरी मुलुकलाई लोकतन्त्र, शान्ति र अग्रगमनको दिशामा अघि बढाउन राजनीतिक दलहरूबीचको संवाद र सहमतिको
प्रक्रियालाई तीव्रता दिन अपरिहार्य रहेको ठहर गर्दछ ।
सङ्कटग्रस्त बन्दै
गएको मुलुकको शान्तिप्रक्रियालाई अघि बढाउनु, सहमतिका आधारमा राज्यको पुनःसंरचना
गर्नु र तोकिएको समयमा नया“ लोकतान्त्रिक संविधानको निर्माण गर्नु
राष्ट्रका प्राथमिक कार्यभारहरू रहेको ठहर गर्दै त्यसका लागि राजनीतिक दलहरूका बीचमा
सहकार्य आवश्यक रहेको कुरामा यो बैठक जोड दिन चाहन्छ । संवाद, सहमति र सहकार्यको यात्रालाई नया“ शिरावाट अघि बढाउन
नेकपा -एमाले)को नेतृत्वमा राष्ट्रिय सहमतिको
सरकार आवश्यक रहेको कुरामा समेत बैठक जोड दिन चाहन्छ ।
यो बैठक नेकपा -एमाले)को नेतृत्वमा राष्ट्रिय सहमतिको सरकार गठनका लागि सहयोग गर्न र राष्ट्रिय सहमतिका
सरकारमा सहभागी हुन एकीकृत नेकपा -माओवादी), नेपाली काङ्ग्रेस, मधेसी जनअधिकार फोरम र तर्राई-मधेस लोकतान्त्रिक पार्टर्ीीायतका राजनीतिक दलहरूलाई हार्दिक आह्वान गर्दछ
।
मुलुकमा विद्यमान
राजनीतिक गतिरोध अविलम्बन अन्त्य गरी नया“ सरकार गठन गर्नका लागि विभिन्न पक्षहरूस“ग वार्ता गर्न, न्यूनतम् सहमतिको साझा कार्यक्रम,
सरकार सञ्चालनसम्बन्धी कार्यविधि र आचारसंहिता तयार गर्नका लागि अध्यक्षको
संयोजकत्वमा एक उच्चस्तरीय वार्ता कमिटी गठन गर्ने निर्ण्र्ाागर्दछ । उक्त वार्ता कमिटीमा
कमरेडहरू अध्यक्ष झलनाथ खनाल, वरिष्ठ नेता माधव नेपाल,
उपाध्यक्ष अशोक र्राई र विद्या भण्डारी, महासचिवर्
इश्वर पोखरेल, सचिव शङ्कर पोखरेल स्थायी कमिटी सदस्य केपी ओली,
कमरेड भरतमोहन अधिकारी र सुरेन्द्र पाण्डे रहनुहुनेछ ।
जनताको बहुदलीय
जनवाद
विकास र समृद्धिको
अबको दिशा
र्र् इश्वर पोखरेल
'जडसूत्रवाद र विर्सजनवादको
विरोध गरौ“, मार्क्सवादको सिर्जनात्मक प्रयोग र विकास गरौ“'
भन्ने सारगर्भित उद्घोष गर्दै नेकपा -एमाले)
ले ०४९ सालमा जनताको बहुदलीय जनवाद -जबज)
लाई नेपाली क्रान्तिको मौलिक कार्यक्रमका रूपमा स्वीकार गरेको थियो ।
मानव जातिले अहिलेसम्म आर्जन गरेका सर्वोत्तम उपलब्धिहरूको संश्लेषित-वैज्ञानिक निचोडका रूपमा स्थापित मार्क्सवादलाई सिर्जनात्मक रूपमा प्रयोग गर्ने
र विकास गर्ने जीवन्त र अठोटपर्ूण्ा सोंचकासाथ नेकपा -एमाले)
ले यो विचारलाई प्रस्तुत गरेको थियो । प्रतिकूलताको झन्झावातका कारण
अन्तर्रर्ााट्रय कम्युनिस्ट आन्दोलनमा देखापरेको निराशा, हतोत्साह
र कुण्ठाले 'शीतलहरी' छाउ“दै गरेको बेला एकातिर विर्सजनवादी सोच र पलायनका प्रवृत्ति जबरजस्त रूपमा हर्ुकंदै-बढ्दै थियो भने अर्कोतिर जडसूत्रवादी विश्लेषण तथा अभ्यासहरू अगाडि बढाउने
प्रयत्न पनि जारी थियो । अनुचित र सङ्गती नमिलेका यी दुवै चिन्तन र आचरणलाई चुनौती
दि“दै नेपाली भूमिमा नेकपा -एमाले)
ले जबजलाई अघि सारेको थियो । कम्युनिस्ट आन्दोलन तथा जनताको मुक्तिको
अभियानलाई नया“ स्तरमा जीवन र गति दिने उद्देश्यका साथ नेकपा
-एमाले) ले यो साहसिक काम गरेको थियो । जननेता
मदन भण्डारीको विशेष भूमिका र अगुवाइमा नेकपा -एमाले)
ले आजभन्दा १७ वर्षगाडि औपचारिक रूपमा यो साहसिक उद्घोष गरेको थियो ।
नेकपा -एमाले) ले बितेका १६ वर्षरूमा कम्युनिस्टविरोधी दक्षिणपन्थी प्रतिक्रियावादीहरूबाट
मात्र होइन, आन्दोलनभित्रैका जडसूत्रवादी- उग्रवामपन्थी तथा विर्सजनवादीहरूबाट प्रहार खेप्नु पर्यो । कोणमा भिन्नता देखिए पनि यी दुवै कोणबाट हमला एमालेमाथि जारी नै रह्यो
। तर, आफूमाथि गरिएका हमलाको मुकाविला गर्दै जनताको बहुदलीय जनवादको
प्रकाशमा अगाडि बढ्ने द्विविधारहित र अविचलित यात्रामा नेकपा -एमाले) कायमै रह्यो । नेकपा -एमाले)
भित्रै पनि जबजलाई बुझ्ने, व्याख्या गर्ने र अभ्यास
गर्ने विषयमा छलफल, बहस र विवादहरू नचलेका होइनन् । त्यसक्रममा
प्राप्त मिश्रति अनुभवहरू हामीसित सङ्ग्रहित छन् ।
मूलतः अहिलेसम्म
हामीले जितेका नै छौ“ । ०४९ माघमा सम्पन्न पा“चौ“ राष्ट्रिय
महाधिवेशनबाट जबजलाई हामीले कार्यक्रमका रूपमा स्वीकार गर्यौ“
। ०५४ सालमा सम्पन्न छैटौ“ राष्ट्रिय महाधिवेशनमा
आइपुग्दा हामीले जबजको निरन्तरतालाई मात्र स्वीकार गरेनौ“, त्यसलाई
आफ्नो सम्पर्ूण्ा विचार तथा कामलाई मार्गदर्शन गर्ने सिद्धान्तका रूपमा स्वीकार गर्यौ“ । सातौ“ राष्ट्रिय महाधिवेशनमा
हामीले त्यसको पुनःपुष्टि नै गर्यौ“ ।
र, अहिलेसम्म त्यसैको प्रकाशमा अगाडि बढ्दै गरेको र्सगर्व दाबी
हाम्रो रहेको छ । यसैमा आधारित भएर, यसबीचमा हामीले पार्टर्ीीई
महत्त्वपर्ूण्ा ढङ्गले विस्तार गर्यौ“ । समाजका हरेक तप्का, समुदाय र वर्गमा पार्टर्ीीई पुर्यायौ“ । पार्टर्ीीे प्रभावलाई विस्तार गर्यौ“ । पार्टर्ीीई संसद्को सबैभन्दा ठूलो राजनीतिक दलका
रूपमा स्थापित गर्यौ“ र जनताबाट निर्वाचित
कम्युनिस्ट पार्टर्ीीे पहिलो लोकप्रिय सरकार बनायौ“ । आफूले अघि
सारेका नीति, कार्यक्रम तथा व्यवहारका कारण त्यो सरकार इतिहासमा
लोकप्रिय बन्न सफल भयो । दक्षिणपन्थी शक्तिहरूको गठबन्धनका कारण सरकारबाट हट्नुपरे
पनि जनर्समर्थन र लोकप्रियतामा कमी आएन । दर्ुइतिहाइ बहुमत प्राप्त गरी ठूला,
अग्रगामी र जनमुखी सुधार गर्दै राज्य र समाजमै आमूल परिवर्तन गर्ने ध्येय-उद्देश्यका साथ नेकपा -एमाले) अगाडि
बढिरहेको विषयप्रति राष्ट्रिय-अन्तर्रर्ााट्रय क्षेत्रका सबै
दक्षिणपन्थी शक्तिहरू सशङ्कित र त्रसित बनेका थिए । कम्युनिस्ट आन्दोलनको प्रजातान्त्रीकरण,
राज्यको प्रजातान्त्रीकरण र सिङ्गो समाजकै प्रजातान्त्रीकरण गर्ने दार्शनिक-सैद्धान्तिक मान्यतामा आधारित जबजबाट निर्देशित हु“दै
नेकपा -एमाले) ले कम्युनिस्ट पार्टर्ीी
रूपमा आफूलाई निरन्तर अगाडि बढाइरह्यो । आफूले लिएको विचार, हि“डेको बाटो, जनता र राष्ट्रप्रतिको आफ्नो प्रतिबद्धता
र आचरणका कारण नेकपा -एमाले) परिवर्तनका
पक्षधर सम्पर्ूण्ा जनताको अगुवा शक्तिका रूपमा स्थापित र प्रिय भइरह्यो ।
तर, हामीले अगाडि बढाउ“दै आएका अभ्यासस“गै थुप्रै किसिमका समस्याहरू पनि एमालेका
सामू देखापरेका छन् । आफूले स्वीकार गरेको सिद्धान्त, आफ्नो कार्यक्रमिक
प्रतिबद्धता, सङ्र्घष्ाका रूप, परिवर्तनको
प्रक्रिया, सङ्गठनात्मक सिद्धान्त आदि विषयलाई नया“ परिस्थिति र सर्न्दर्भमा अध्ययन गर्नुपर्ने, छलफल चलाउनुपर्ने
र निष्कर्षा पुग्नुपर्ने आवश्यकता पार्टर्ीी अगाडि टड्कारो रूपमा देखापरिरहेको छ ।
यद्यपि, पार्टर्ीीे आठौं राष्ट्रिय महाधिवेशनले यी विषयमा हुनुपर्ने
छलफलका केही पक्षहरु उप्काउन त खोजेको छ । तर पनि विषयहरुमा बृहद छलफल र विशद अध्ययनद्वारा
उन्नत निस्कर्षा नपुगी पार्टर्ीीई समृद्ध बनाउन सकिंदैन । आज नेकपा -एमाले) को पंक्तिले यस विषयमा विशेष महत्वका साथ ध्यानकेन्द्रित
गर्नैपर्छ ।
परिवर्तित सर्न्दर्भमा
पार्टर्ीीनर्माणको विषय नेकपा -एमाले) का लागि
अत्यन्त महत्त्वपर्ूण्ा कार्यसूची बन्ने कि नबन्ने - यतिबेला
नेकपा -एमाले) को जागरुक पङ्क्तिले नया“
ढङ्गले पार्टर्ीीनर्माण गर्नुपर्छ भनिरहेको छ । त्यो नया“ किसिमले बन्ने पार्टर्ीीस्तो हुने - परिस्थितिलाई पुरानै
देख्नेहरूले त नया“ किसिमले पार्टर्ीीनर्माणको आवश्यकता र महत्त्वलाई
बुझ्न सक्तैनन् । परिस्थितिमा महत्त्वपर्ूण्ा परिवर्तन भएको त मान्ने तर नया“
जीवनलाई ठोस ढङ्गले निर्देशित गर्न नया“ सिद्धान्तलाई
भने स्वीकार गर्न नसक्नेहरू, पुरानै सिद्धान्तमा टा“सिएर 'बलिदान हुन' चाहनेहरूले पनि
नया“ किसिमको पार्टर्ीीनर्माणमा भूमिका खेल्न सक्तैनन् । यस्तै,
परिस्थितिमा आएको परिवर्तनलाई त देख्ने, त्यसअनुरूप
सिद्धान्तको आवश्यकता पनि महसुस गर्ने-देख्ने तर पुरानो सिद्धान्त
र परिस्थितिलाई राम्ररी बुझ्न-थाहा नपाउनेहरूले पनि पार्टर्ीीनर्माणको
यो साहसिक अभिभारा पूरा गर्न सक्तैनन् । पा“चौ“देखि आठौ“ राष्ट्रिय महाधिवेशनसम्म आइपुग्दा हामीले उल्लेख
गर्दै आएको मार्गदर्शक सिद्धान्तका सम्बन्धमा नया“ स्तरमा छलफल
चलाउन र हाम्रा आफ्ना बुझाइ र व्याख्यालाई नया“ स्तरमा सङ्गठित
र व्यवस्थित गर्न जरुरी थियो । जबजलाई समृद्ध पारेर मात्रै मार्गदर्शक सिद्धान्तको
सवालमा अहिलेसम्म रह“दै आएका उल्झनहरूलाई दूर गर्न सकिन्थ्यो
। यसका लागि स्वयम् जबजलाई थप व्यवस्थित, थप सुदृढ र थप सङ्गतिपर्ूण्ा
सैद्धान्तिक-दार्शनिक आधारमा मजबुतीका साथ उभ्याउन ठोस पहल र
प्रयत्न गर्नु आवश्यक थियो । आठौ“ महाधिवेशनले त्यस दिशामा प्रयत्न
अघि बढाएको छ ।
द्वन्द्व र्सवव्यापी
छ । प्रकृतिमा द्वन्द्व छ, समाजमा द्वन्द्व छ भने राजनीतिमा पनि द्वन्द्व हुनु स्वभाविक छ । जब राजनीतिमा
पनि द्वन्द्व हुन्छ भने त्यसलाई विधिसम्मत रुपमा प्रकट हुन नदि“दा विस्फोट र विध्वंस निम्तिनु स्वभाविक हुन्छ । वर्गीय समाजमा शत्रु वर्गहरुका
बीचमा मात्र होइन, जनताकै पंङ्क्तिमा पनि विभिन्न तह र तप्काबीचमा
द्वन्द्व हुन्छ, त्यो स्वयम् राजनीतिमा पनि प्रकट हुनपुग्छ ।
मित्रवत् राजनीतिक प्रतिस्पर्धाले मात्र त्यस किसिमको द्वन्द्वलाई समाधान दिन सक्दछ
। वास्तवमा, यही दार्शनिक-सैद्धान्तिक मान्यताबाट
निर्देशित भएर नेकपा -एमाले) ले जबजलाई
अवलम्बन गरेको हो ।
हो, हामीले यही पृष्ठभूमि
र आधारमा उभिएर जबजलाई स्वीकार गर्यौं र सधैं-सधैं निर्देशित हुन चाह्यौं । तर यस विषयमा हामीसित अहिले पनि बुझाइमा गतिशीलताको
अभाव खट्क“दो छ । जबजलाई हामीले गतिमा बुझ्ने कि नबुझ्ने
- गतिमा बुझ्ने भनेको के हो - अथवा कसरी गतिमा
बुझ्ने - आदि विषयमा अहिले पनि राम्ररी बहस हुनसकेको छैन । जबजलाई
हामीले मार्गदर्शक सिद्धान्तको रुपमा त स्वीकार गर्यौं
-आठौं राष्ट्रिय महाधिवेशनले यसमा जोड लिएको छ ।) तर अझै पनि यसलाई गतिमा बुझ्ने र गतिमा बुझेर मात्र यसलाई समृद्ध बनाउन सकिने
कुरालाई एकरुपताकासाथ स्वीकार गर्न सकिएको छैन । आठौं राष्ट्रिय महाधिवेशनले जबजलाई
समृद्ध बनाउने कुरा त गरेको छ, तर जबजका शाश्वत पक्षहरु र राजनीतिक
शक्ति सन्तुलनमा आएको परिवर्तनस“गै परिवर्तन गरिनुपर्ने विषयहरु
के-के हुन् भनेर राम्ररी किटान गर्न सकिएको छैन । त्यसका लागि
तयार बनेर मात्रै जबजलाई अझ समृद्ध बनाउन सकिन्छ ।
यसैक्रममा राज्यसत्तासम्बन्धी
हाम्रा आफ्नै परम्परागत बुझाइ र मान्यतामा प्रकट हुने गरेका एकाङ्गी दृष्टिकोणमा पनि
पुनःगठन गर्नु आवश्यक देखिन्छ । क्रान्ति वा परिवर्तनलाई बुझ्ने सम्बन्धमा रहेका अत्यन्त
सतही दृष्टिकोण र अभिव्यक्तिहरू पनि छ्यास्छ्यास्ती प्रकट हुने गरेका छन् । अहिले पनि
क्रान्तिकारी परिवर्तनलाई केबल घटनाका रूपमा बुझ्ने चिन्तन र अभिव्यक्तिहरू बलशाली
नै छन् । क्रान्तिकारी परिवर्तन एउटा निरन्तरको प्रक्रिया हो, परिवर्तन चाहने
प्रत्येक क्रान्तिकारीले त्यो प्रक्रियालाई अगाडि बढाउने कुरामा सक्रिय भूमिका खेलिरहनर्ुपर्छ
भन्ने बुझाइ र मान्यतालाई राम्ररी स्थापित गरेर मात्रै जबजको विचारद्वारा निर्देशित
पार्टर्ीीनाउन सकिन्छ । वास्तवमा विचारको प्रतिस्पर्धालाई स्वीकार गरेको छ-
एमालेले । योग्यता र क्षमता पर््रदर्शन गरेर श्रेष्ठता हासिल गर्ने कुरामा
विश्वास गर्छ- एमाले । तर, अहिलेसम्मका
अनुभवको उचाइमा उभिएर स्वीकार गर्नैपर्छ- पार्टर्ीीे साङ्गठनिक
जीवनमा प्रतिस्पर्धाको अभ्यास सहज हुन सकेको छैन । र, त्यो असहजताले
कहिलेकाही“ त सिङ्गो पार्टर्ीीीवनलाई गम्भीर नोक्सानीसमेत पुर्याएको अनुभव हामीसित छ । पार्टर्ीीीवनको प्रजातान्त्रीकरण जबजको एउटा महत्त्वपर्ूण्ा
र बृहत् आयाम हो । आठौं राष्ट्रिय महाधिवेशनबाट यस दिशामा केही महत्वपर्ूण्ा अभ्यास
र निर्ण्र्ाारु भएका छन् । तिनलाई पार्टर्ीीीवनको लोकतान्त्रीकरणका सर्न्दर्भमा आम
रुपमा 'अनुपम अभ्यास' भनेर टिप्पणीहरु पनि
गरिएका छन् । तर पनि अझै पार्टर्ीीीवनको लोकतान्त्रीकरण जबजको संगठनात्मक सिद्धान्तको
सार हो भन्ने कुरालाई एकरुपताका साथ बुझ्नसकेको छैन- नेकपा
-एमाले) को पंक्तिले । यो विषयको सारपर्ूण्ा निस्कर्षजबजलाई
समृद्ध बनाउने कुरासित छुट्याउनै नसकिने गरी गा“सिएको छ । जबजलाई
समृद्ध सिद्धान्त बनाउन सङ्कल्प बोकेका हामीहरु यही काममा लाग्नर्ैपर्छ । निर्वाचनमा
भाग लिने कम्युनिस्ट पार्टर्ीीसरी क्रान्तिकारी बनिरहन सक्छ - कम्युनिस्ट पार्टर्ीी पक्षपोषण गर्दै आएको श्रमजीवी जनताको राज्यलाई वास्तवमा
त्यही वर्गको स्वार्थ र सेवामा कसरी कायम राखिरहन सकिन्छ - यस्तो
विशिष्ट परिस्थिति, राज्य संचालनमा पुगिसकेको विशिष्ट स्थितिमा
जबजको सिद्धान्तद्वारा निर्देशित भएको पार्टर्ीीसरी अगाडि बढ्न सक्छ - अहिले एकातर्फयी विषयको सकारात्मक व्याख्या जबजले अघि सारेका दृष्टिकोण,
दृष्टिविन्दू र तरिकाबाटै गरिनर्ुपर्छ भने अर्कोतर्फयसो गरेर मात्रै
जबजलाई समृद्ध बनाउन सकिन्छ ।
यदि पदहरूको बा“डफा“टमा मात्र यसलाई बुझियो र जबजको बृहत् आयाम बनाउन सकिएन भने पार्टर्ीीीवनको
प्रजातान्त्रीकरण साकार हुन सक्तैन । धेरैभन्दा धेरै परिभाषित जिम्मेवारी पूरा गर्ने
कार्यकर्ताहरूको पङ्क्ति तयार गर्नुपर्ने निर्देशन जबजले गरेको छ । त्यसै आधारमा कार्यकर्ता-नीति पनि बन्नर्ुपर्छ । भूमिगत वा अवैधानिक तरिकाबाट काम गरिरहेको कम्युनिस्ट
पार्टर्ीी अख्तियार गरेको कार्यकर्ता-नीति परिवर्तित सर्न्दर्भमा
उपयोगी हुन सक्तैन । अहिले विकसित विशिष्ट अवस्था, जबजले बोकेको
क्रान्तिकारी परिवर्तनको सोंचसित सङ्गति राख्ने हिसाबले कार्यकर्ता-नीति व्यवस्थित गरिनु पर्दछ । यस्तै, अहिलेसम्म भएको
संसदीय क्षेत्रभित्रको कामको समीक्षा र त्यसलाई व्यवस्थित, सन्तुलित
र सङ्गतिपर्ूण्ा बनाउनु त्यत्तिकै आवश्यक छ । अहिलेसम्म भएका अभ्यासहरूमा सन्तुलन,
समन्वय र सङ्गति नमिलेको कुरालाई अब लुकाउन सकि“दैन ।
०६२/६३ को राष्ट्रव्यापी
आन्दोलनले शान्तिपर्ूण्ा राजनीतिक जनक्रान्तिको स्वरूप लिएपछि विकसित भएको विशिष्ट
परिस्थितिले लोकतान्त्रिक गणतन्त्र, राज्यको पुनःसंरचना,
सङ्घीय शासन र समावेशी लोकतन्त्रलाई अनिवार्य विषय बनाएको छ । अबको शासन
व्यवस्थामा यी अभिन्न विषय हुने कुरा स्वीकार गरिएको छ । जबजले यी विषयहरूलाई बोक्नर्ैपर्छ-
समेट्नर्ैपर्छ । लोकतान्त्रिक गणतन्त्रको कार्यनीतिक नारा एमालेले अख्तियार
गरेको छ । जबज र कार्यनीतिक नाराका रूपमा तय गरिएको लोकतान्त्रिक गणतन्त्रको अन्तरसम्बन्धलाई
व्यवस्थित परिभाषामा समेट्नर्ैपर्छ । लोकतान्त्रिक गणतन्त्रको प्राप्ति र त्यसमा कम्युनिस्टहरूको
सक्रिय सहभागिता, पहलकदमी र भूमिकाले मात्रै जबजका लागि मजबुत
आधार निर्माण हुनसक्छ । यो अन्तरसम्बन्धका सैद्धान्तिक र राजनीतिक आधारहरूलाई व्यवस्थित
बनाएर मात्र अब नेकपा -एमाले) अगाडि बढ्न
सक्छ । र, यसले नेतृत्वदायी भूमिका निर्वाह गर्न सक्छ ।
आज जबजका प्रणेता
र व्याख्याता जननेता मदन भण्डारीप्रति श्रद्धाञ्जली व्यक्त गरिरह“दा र जबजलाई अब नया“
परिस्थितिमा दिशाबोध गर्नसक्ने विचारका रूपमा स्थापित गर्न माथि उल्लेख
गरिएका केही विषयमा व्यवस्थित छलफल “गरेर समुचित निष्कर्षा पुग्नका
लागि अब नेकपा -एमाले) अगाडि बढ्नर्ैपर्छ
। यो कामको व्यवस्थित थालनीका लागि श्रद्धेय नेताहरूप्रति श्रद्धाञ्जली व्यक्त गर्ने
सोह्रौं स्मृति दिवसले पे्ररित गरोस् । जबजलाई केन्द्र गरी बहस छलफलमा प्रस्तुत हुने
हरकोहीले यी विषयलाई सम्बोधन गर्न सक्नर्ैपर्छ । यसो गरेर मात्र जबजलाई सैद्धान्तिक
लफ्फाजीका साथ तिरस्कार गरी हिंसात्मक बाटो समातेका माओवादीहरूलाई समेत रुपान्तरित
गर्ने काममा सहयोग पुग्न सक्छ । त्यसक्रममा जबजकै अन्तरतत्त्व भन्न मिल्ने कतिपय विषयलाई
लिएर पनि नया“ आवरण दिने उनीहरूको व्यवहारलाई समेत सच्याउन सहयोग
पुग्नसक्छ । सा“च्चै, माओवादीमा इमान्दारी
छ र उनीहरू सच्चिन तयार छन् भने सच्याउन पनि सहयोग पुग्न सक्छ ।
हामीलाई मार्गदर्शन
गर्ने विचारलाई समृद्ध बनाउने कामले गति लिन सक्नर्ैपर्छ । श्रद्धेय जननेता मदन भण्डारी
र जीवराज आश्रतिप्रति हार्दिक श्रद्धाञ्जली †
-यो आलेख चौधौं मदन-आश्रति स्मृति दिवस-०६४ का अवसरमा लेखकले प्रस्तुत गर्नुभएको
विचार हो, जबजलाई समृद्ध बनाउने सिलसिलामा लेखकले त्यतिबेलै मार्गदर्शक
सिद्धान्त बनाउन जोड दिनुभएको थियो । पार्टर्ीीे आठौं महाधिवेशनले त्यस दिशामा महत्वपर्ूण्ा
निर्ण्र्ाागरेको छ । जबजलाई अझ समृद्ध बनाउन ध्यान दिनुपर्ने पक्षहरुका साथ लेखकले
यसमा सान्दर्भिक परिमार्जन र संशोधन गर्नुभएको छ ।- सम्पादक)
No comments:
Post a Comment
आफ्ना सल्लाह र सुझावका लागी समय खर्चिनु हुने सबै प्रति आभार छु ।
Thank you for taking your valuable time to Read or Comment on this blog.
धन्यवाद ।